DigiTeca

0 de 66 lliçons completades (0%)

Sostenibilitat

Plataformes i monetització

Això és una vista prèvia de la lliçó

Registra’t o inicia sessió per cursar aquesta lliçó.

Part 1

Part 2

Monetització

Literalment la definició de monetització equival a convertir quelcom en diners. Pot semblar evident, però la monetització és la clau de volta de qualsevol model de negoci. Si som capaces de convertir alguna cosa (normalment és la proposta de valor) en diners en cash estem davant d’un model de negoci. En cas contrari; No!

Els models que ja heu treballat:

  • Comissió
  • Subscripció
  • Tarifa per publicació
  • Tarifa per client potencial
  • Freemium
  • Afegim el model de monetització per venda de Data.

Preguntes que ens hem de respondre sobre la monetització del nostre model de negoci:

  • A qui la dirigim, és un model B2B o B2C?
  • És escalable? Cost marginal decreixent?
  • Quina és l’audiència mínima per tal que sigui un model sostenible?

B2B: Business to Business: Totes aquelles accions i tipologies de negoci que busquen monetitzar amb empreses, entitats o institucions. En aquest tipus de procés té més importància la presa de decisions racionals, amb un preu mitjà per transacció més elevat.

B2C:  Business to Consumer. Totes aquelles accions i tipologies de negoci que busquen monetitzar del consumidor final (o usuari final). En aquest tipus de procés té més importància la presa de decisions emocional, amb imports relativament petits i, per tant, amb la cerca d’un volum elevat d’interaccions.

Escalabilitat:  No és una característica que es té o no es té. L’escalabilitat és un grau. Els models de monetització més escalables són aquells que per cada unitat monetitzada requereixen menys recursos de producció.


Vols fer algun comentari sobre aquesta sessió?
Has trobat alguna cosa a faltar? Què t’ha semblat? Ens vols fer arribar un comentari?