DigiTeca

0 de 66 lliçons completades (0%)

Alimentació Sostenible

Projectes (i plataformes) de distribució

Això és una vista prèvia de la lliçó

Registra’t o inicia sessió per cursar aquesta lliçó.

Coneixem 2 i els seus principals reptes de distribució. Quines solucions tecnològiques estan implementant? Elements en comú i aspectes a millorar detectats.

  •      Susana Aspura de Biomarket
  •      Anna Garcia Miquel de la Colmena que dice si. 

 Susana Aspura: Responsable del mercat de fruites i verdures i del Biomarket

És el segon mercat d’Europa. Espanya és el primer productor europeu d’agricultura bio i el quart mundial.

Volen un model més sostenible. Espanya és qui més produeix però consumeix menys. Espanya va augmentant el seu consum de productes eco.

Objectius del Biomarket:

  • Augmentar al consum de productes eco a Catalunya.
  • Millor relació qualitat – preu
  • Facilitar els petits i mitjans productors.
  • Facilitar els controls higiènics sanitaris + certificació de productes ecològics.

 El seu repte actual és la captació de clients, ja que els hi està costant fer-se conèixer. La gent que ja consumeix bio, ja té els seus proveïdors. Volen que els mercats municipals vinguin a comprar bio en el Biomarket. Les botigues estan acostumades al fet que li arribin els productes. Costa canviar d’hàbits.

Funcionament:

  • Tradicional
  • Compradors venen al matí i escollin els productes i a les 10 se l’emporten. Les empreses ens informen dels productes que li arriben

Funcionament general: és una plataforma que posa en contacta productors amb consumidors a través de comunitats de consumidors per barri.

Anna Garcia Miquel de la Colmena que dice si

El Rusc Que Diu Sí!, és una plataforma que posa en contacte a consumidors amb productors locals, a través de la creació de comunitats de consum als barris que anomenem Ruscs.

Diferents actors:

  • La/el responsable del rusc: emprenedor.a social que troba un punt de distribució.
  • Els productors: Creen els seus perfils a la web. En general els productes són propis, però també proposen d’altres productors.
  • Agafen el 80% del preu del producte.
  • Entreguen directament al rusc.
  • No hi ha obligació de compra pel consumidor.

Diferents models:

  • Barcelona: Entrega en bici amb Mensakas i Les Mercedes
  • Madrid: centre logístic que prepara cistelles i fa rutes. Són els productors que paguen aquest servei.
  • París: La Ruche à la Maison: fusió amb empresa logística.

   Reptes del model de distribució:

  • Xarxa descentralitzada: molts petits actors que s’han de coordinar i posa la qüestió de la responsabilitat
  • Sostenibilitat: molts petits productors que entreguen a la ciutat.

Vols fer algun comentari sobre aquesta sessió?
Has trobat alguna cosa a faltar? Què t’ha semblat? Ens vols fer arribar un comentari?