Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
En aquesta sessió les participants es formaran en el funcionament bàsic d’una campanya de matchfunding i podran acostar-se a elements clau de la comunicació. Aquestes sessions ajudaran els projectes a aterrar la seva proposta de valor.
Claus de l’èxit d’una campanya
- Motivació i treball en equip
- Planificació prèvia
- Crear comunitat
- Definir bé els teus públics objectius
- Tenir un relat ben definit
- Comunicar bé les teves recompenses
- Augmentar el trànsit web a la teva campanya
- Desenvolupar aliances estratègiques
Elements d’una campanya
- Xarxes socials
- Pla de mitjans
- Recompensa
- Vídeo
- Storytelling
- Networking
- Campanya viral
- Actualització
AL MÓN IDEAL – QUÈ VEU LA GENT?
GRAN IDEA! → ALGÚ ET DONA DINERS → ARRIBES AL TEU OBJECTIU → ÈXIT!
Al món “cruel” de crowdfunding – LA REALITAT…
GRAN IDEA! → SURTS DE LA TEVA ZONA DE CONFORT (FFF) → TREBALLES DUR PER ARRIBAR ALS TEUS PÚBLICS→ DEMANES AJUDA → ASSAIG I ERROR → NERVIS I MÉS NERVIS → ÈXIT!
DEFINIR PÚBLICS OBJECTIUS
- NO ÉS EL MATEIX ARRIBAR AL TEU AMIC EL CAPITÀ ENCIAM… Sempre que pugui et recolzarà
- QUE A LA TEVA Àvia… És igual allò que estiguis fent, et farà costat, amb recompensa o sense.
- QUE A FANS I IMPLICATS… Segueixen el teu projecte, els motiva, connectes amb ells i valoren molt les recompenses
- QUE A INSTITUCIONS I EMPRESES… Els interessa visibilitat i serveis útils per a la seva empresa
CUIDAR A LA COMUNITAT
- Friends, family, fools: 20% 1era setmana.
- Líders d’opinió: Aconseguir X compromisos d’aportació i difusió en xarxes i blogs influents.
- Ciutadà/a del carrer + fans + possibles futurs clients: Motivats per temàtica, recompenses, serveis, originalitat… Objectiu: aconseguir X persones posant de mitjana X€
- Captar X persones de l’equip o properes que es comprometin a difondre la campanya en els primers dies facilitant-los-hi contingut.
- Animar X inversors-patrocinis de X€.
- Mitjans online: tot allò online genera enllaços directes a la campanya i, per tant, aportacions més immediates. Objectiu: aparèixer en X mitjans generalistes/ especialitzats online.
Recordeu de valorar durant la campanya si esteu complint aquests propòsits!
📢 Recursos extra sobre finançament
- Buscadors d’ajuts i subvencions – CIDO
- Buscadors d’ajuts i subvencions – Generalitat
- Buscadors d’ajuts i subvencions – Torre Jussana
- Buscadors de formacions en Barcelona Activa – emprenedoria
- Buscadors de formacions en Barcelona Activa – empresa (Formació I programes per a empreses I persones treballadores autònomes)
- Servei d’assessorament per empreses d’ESS, especialitzat en digitalització
- Subvencions en Digitalització de l’ESS