DigiTeca

0 de 66 lliçons completades (0%)

Màrqueting i comunicació

Conversa i viralitat a la xarxa

Això és una vista prèvia de la lliçó

Registra’t o inicia sessió per cursar aquesta lliçó.

Amb: Enrique Rodríguez, Datanauta

En aquesta sessió es veuen aspectes com:  

  • Nou paradigma de comunicació
    • Els límits de la interacció
    • Canals de participació
    • Quadre de comandament integrat
  • ADN de la comunitat
    • Perfil sociodemogràfic
    • Interessos
    • Reputació social
    • Relació amb altres comunitats
  • Conversió dels missatges
    • Activitat
    • Continguts
    • Conversió
    • Fonts de tràfic

Tothom pertany a una xarxa, una xarxa que està dintre d’una altra gran xarxa social. Som part d’un seguit de relacions, cadascuna amb les seves característiques. La família, els amics, els companys de feina, els interessos, la política, el barri…

Aquestes xarxes imposen límits a les nostres interaccions, al mateix temps que les poden facilitar. Però totes tenen un efecte de càmera de ressò, al ser complicat sortir-ne segurament ens reafirmarem en els nostres contactes i coneguts que pel principi d’homofilia tendiran a ser similars a nosaltres.

Les anomenades Xarxes Socials i els seus algorismes faciliten aquestes càmeres de ressò. Facebook, Twitter, Instagram ens ensenyen allò que volem, ens tanquen més a la nostra bombolla. Però aquests algorismes poden tenir biaixos i no mostrar tot el que haurien de mostrar.

De la impressió a la conversió

  1. Estableix objectius. Vinculats a una estratègia de conversió
  2. Identifica recursos (Web, formularis i xarxes socials).
  3. Genera continguts
    • Missatges
    • Landing page o pàgina on es realitza la conversió
    • Imatges i vídeos que ajudin a la promoció
  4. Estableix un pla de publicacions:
    • Canals.
    • Freqüència
    • To (directe i planer, sense arribar a ser fred)
    • Empatia
    • Claredat
  5. Convida a l’acció i a la interacció.
  6. Avalua resultats freqüentment per identificar punts de millora i
    aprofundir en el coneixement del col·laborador.

El perfil sociodemogràfic és important per definir a qui ens volem adreçar i per veure qui està interessant en els nostres continguts i productes. Característiques com el lloc de residència, l’edat, els interessos, el gènere, quin tipus de dispositiu fa servir, les relacions amb altres comunitats acaben definint com podem arribar a un determinat públic.

Per la conversió dels missatges s’ha de tenir en compte l’activitat que es fa, normalment una freqüència de publicació alta dona millors resultats (es guanya visibilitat). La tipologia de continguts és un altre element important, si aquesta no s’ajusta al perfil sociodemogràfic, no hi haurà interès, per tant, no hi haurà conversió. I tan rellevant com tot això, són les fonts del tràfic, fer servir el canal apropiat pot donar viralitat a un contingut.


Vols fer algun comentari sobre aquesta sessió?
Has trobat alguna cosa a faltar? Què t’ha semblat? Ens vols fer arribar un comentari?