DigiTeca

0 de 66 lliçons completades (0%)

Finançament

Crowdfunding com a nova via de finançament

Això és una vista prèvia de la lliçó

Registra’t o inicia sessió per cursar aquesta lliçó.

Primera part

Segona part

Crowdfunding

El crowdfunding és bassa en la creença que el poder de moltes contribucions petites es poden ajuntar per convertir-se en alguna cosa significativa. És la combinació de “multitud” i “finançament”.

MatchFunding

Consisteix a fer una crida institucional a la comunitat per a projectes amb necessitats de finançament dintre d’àmbits específics. Mitjançant una plataforma de crowdfunding, com Goteo, la comunitat dona suport als projectes amb petites donacions i la institució fa una aportació que iguala aquestes aportacions perquè les idees cobrin vida.

Beneficis d’una campanya de crowdfunding

  • Ajuda a crear i cohesionar la comunitat
  • És una forma d’ampliar la base social (per a associacions i cooperativistes)
  • Serveix per a validar el projecte
  • Ajuda a organitzar-se i fer autoanàlisi d’equip
  • És una bona campanya de comunicació i dona visibilitat.

Elements a tenir en compte

  • Despeses / finançament
  • Comunitat
  • Comunicació

Claus de l’èxit d’una campanya

Comunicació

  • Planificació prèvia (precampanya)
  • Definir bé públics objectius
  • Crear comunitat
  • Dissenyar contingut en funció del canal
  • Tenir un relat ben definit
  • Mesura l’impacte de les teves accions
  • Comunicar bé les teves recompenses
  • Augmentar el trànsit web a la teva campanya
  • Desenvolupar aliances estratègiques.

Recompenses

  • Tingues en compte els teus públics objectius
  • Crea recompenses atractives, que aportin valor.
  • Investiga què els agradaria rebre a les persones que et donin suport.
  • Crea noves recompenses una vegada iniciada la campanya, motiva a més donants.

El camí cap a l’èxit

  • StoryTelling: clar i coherent
  • Equip: dotat de diferents habilitats
  • Gràfica i vídeo: Ajuda a dinamitzar i captar l’atenció.
  • Pressupost: Realista, a més despeses més temps i “carinyo” dedicat a la difusió i fet amb creativitat.
  • Comunitat: Definir públics: El 20 % – 30 % dels diners hauran d’arribar dels FFF en la primera setmana de campanya.
  • Assessorament: Ofert per la plataforma durant tot el procés, és la clau per a l’èxit d’una campanya.

Vols fer algun comentari sobre aquesta sessió?
Has trobat alguna cosa a faltar? Què t’ha semblat? Ens vols fer arribar un comentari?