Presentem una campanya de cofinançament per impulsar la digitalització feminista de l’economia social a Barcelona

MatchImpulsa llança una campanya de matchfunding amb la Fundació Goteo per finançar col·lectivament l’activitat de nou projectes de Barcelona que impulsen la plataformització digital de sectors socials i econòmics clau i fomenten la igualtat de gènere, així com el programari i el coneixement lliure i obert. La campanya, que durarà cinc setmanes, es presentarà el dimecres 10 de novembre en un acte a InnoBA amb les institucions col·laboradores i els projectes participants. L’acte s’emetrà en directe des del web de MatchImpulsa de 9:30 h a 11 h. El tret de sortida de campanya serà l’11 de novembre i es podran fer aportacions des de la pàgina de la Fundació Goteo.

Protagonitzaran l’acte les iniciatives que participen en la campanya i també es farà referència a l’evolució i impacte del programa. A més, intervindrà la Fundació Goteo i membres en representació de les institucions col·laboradores: el comissionat d’Economia Social, Desenvolupament local i Política Alimentària Àlvaro Porro, la vicerectora de Competitivitat i Ocupabilitat de la UOC Àngels Fitó, la directora de la Càtedra Oberta en Economia Digital Mayo Fuster Morell i la directora de Desenvolupament socioeconòmic de proximitat de Barcelona Activa, Emilia Pallàs.

Es tracta d’un procés de finançament de projectes que, a més de rebre les aportacions ciutadanes mitjançant campanyes de micromecenatge, es complementa amb finançament públic. Les iniciatives hauran de superar la campanya de micromecenatge per accedir al cofinançament i formar part del programa MatchImpulsa 10, que suposa l’última fase de plataformització de MatchImpulsa.

Les protagonistes de la campanya de matchfunding són empreses i organitzacions amb un projecte d’impuls digital centrat en l’agroecologia i l’alimentació sostenible, la cultura, el feminisme, l’educació, la salut mental, la missatgeria o el tèxtil.

El salt de l’anomenada Economia Social i Solidària, que representa el 7% del PIB de la ciutat, cap a models de cooperativisme de plataforma amb perspectiva de gènere amplifica l’abast d’acció dels projectes i la generació de noves oportunitats,  que contribueixen a una millora del benestar de les persones i el dret a la ciutat.