Programa Sessions +100

Mòdul 1: Acceleració Econòmica

Mòdul 2: Organització

Mòdul 3: Tecnologia

Mòdul 4: Agroecologia Digital

Mòdul 5: Digista

Mòdul 6: Comunitat

Mòdul 7: Enxarxament

Mòdul 1: Acceleració Econòmica

Acceleració Econòmica 1

L’ABC de les plataformes. Concepcions i models de negoci al voltant de la plataformització d’empreses existents al món de l’Economia Social Solidària i Economia col·laborativa.

Acceleració Econòmica 2

Exemples inspiradors de plataformes existents. En què s’assemblen i quins elements les diferencien?

Acceleració Econòmica 3

Reptes i oportunitats segons model de plataformització.

Principals reptes i oportunitats per ser resilients en el marc de la plataformització digital. Exemples de plataforma que han sortit en el context de la Covid – 19. + info

Acceleració Econòmica 4

Com la innovació promou models de negoci més sostenibles.

Quin paper juga la innovació en el context de la plataformització? Les empreses participants podran apropar-se a innovacions que canviaran les empreses del futur.

Acceleració Econòmica 5

Com intercooperar? Preguntes i respostes per conèixer els avantatges d’impulsar legalment projectes juntes.

Com promoure aliances. Motius de creació i casos d’èxit de projectes d’intercooperació inspiradors segons models de governança. Coneixem algunes solucions, des de les Unions Temporals d’Empreses (UTEs) fins a la creació de cooperatives de serveis.

Acceleració Econòmica 6

Per on començar Business Intelligente & Data Analytics?

Principals diferències entre el Business Intelligence & Data analytics i oportunitats i tendències en el marc del desplegament de plataformes digitals.

Acceleració Econòmica 7

Com la Covid-19 ha canviat el marketing digital i les consumidores.

Quin paper juga el màrketing en l’estratègia corporativa de plataforma? Com ha canviat aquesta en els darrers anys? Reflexionem sobre els canvis que s’han produït en el context de la crisi social i sanitària de la covid-19, a partir d’una aproximació als KPIs de referència.

Acceleració Econòmica 8

És possible parlar de logística sostenible?

Com abordar els reptes de la logística i la distribució en el marc del teu negoci digital. Coneixem de prop una experiència.

Acceleració Econòmica 9

Impuls de comunitats de confiança. Coneixem dos casos de referència a la ciutat.

Com intercooperar en el marc del desplegament de projectes. Coneixem 2 espais de referència a la ciutat.

Acceleració Econòmica 10

Com mesurar el compromís social de les organitzacions i mesurar el valor social que generen.

Aproximació a la metodologia “Valor Social Integrado (VSI)”.

Acceleració Econòmica 11

Plataformes sexys!

Campanyes de comunicació digital inspiradores per consolidar la teva proposta & Sexy pich.

Acceleració Econòmica 12

Finançament col·lectiu: Crowdlending, Crowdequity i crowdfunding.

Principals diferències entre el crowdlending, crowdequity i el crowdfuding segons models de negoci.

Acceleració Econòmica 13

Com implementar polítiques d’igualtat i diversitat en teu projecte? (I)

Quin tipus de mesures s’incorporen i com implementar polítiques d’igualtat i diversitat al teu projecte en el marc d’impulsar projectes més sostenibles i igualitaris. Elements clau a considerar.

Acceleració Econòmica 14

Despeses associades al desenvolupament d’una plataforma digital

Aproximació a partir de l’anàlisi del model de negoci.

Acceleració Econòmica 15

Com abordar la internacionalització del teu projecte? Aproximació a casos inspiradors

Diferents estratègies d’escala. Coneixem casos inspiradors, reptes i full de ruta.

Mòdul 2: Organització

Organització 1

Què són i per què les metodologies agile poden optimitzar la consecució dels objectius de projectes amb valors transformadors (I)

Què entenem per metodologies agile? Tipus segons necessitats del projecte: Scrum, Kanba… Com implementar-les en funció dels diferents reptes?

Organització 2

Com implementar metodologies Agile en un projecte de plataforma II.

Exemples pràctics de com s’estan implementant les metodologies agile en el marc del desplegament de plataformes digitals. Bones pràctiques.

Organització 3

Com dissenyar democràtiment plataformes.

Què diferència a les plataformes unicorn de les plataformes cooperatives. Coneixem diferents tipus de plataforma segons el seu model de governança.

Organització 4

Management en temps de covid-19.

Lideratges sostenibles i democràtics per gestionar espais de treball i abordar la presa de decisions. S’abordaran els principals reptes que tenen les organitzacions i es facilitaran idees per poder facilitar les interaccions de manera més fluida i sana des de la perspectiva digital.

Organització 5

Què són les habilitats toves i com podem treballar-les en el marc de la plataformització.

Hi ha habilitats que són més importants que d’altres en el marc de l’acceleració i plataformització digitals? Coneixem les habilitats toves i veiem com podem treballar-les.

Organització 6

Processos de resolució de conflictes dins les organitzacions

Eines i recursos a disposició de les organitzacions per facilitar espais de cura en el marc de les organitzacions i saber com abordar el conflicte en un context de teletreball.

Organització 7

Com treballar a distancia i gestionar equips

Es parla de flexibilitat i eficiència a l’hora de treballar a distància, però quines són les claus sobre el teletreball i com aplicar-les a la teva organització.

Mòdul 3: Tecnologia

Tecnologia 1

FLOSS i nous models de negoci resultats.

Tecnologia amb valors. Per què passar-se al Floss (Free Libre Open Source Software). Exemples, organitzacions que estan implementant aquestes tecnologies.

Tecnologia 2

Què és la tecnoètica?

Com abordar el diàleg sobre els usos i abusos ètics de la tecnologia proporcionant criteris a partir de preguntes bàsiques com: què és la tecnoètica? Per què és important un ús segur i responsable de les TIC o quines són les tendències actuals.

Tecnologia 3

Com triar la millor solució tecnològica pel teu negoci?

Elements claus per comparar propostes i triar les millors solucions.

Tecnologia 4

Plataformes accessibles.

La tecnologia actual pot suposar una barrera per les usuàries. Per contrarestar aquest impediment, podem impulsar espais tècnicament més inclusius per a tothom.

Tecnologia 5

Infraestructures digitals I

Infraestructures digitals per millorar l’eficiència dels serveis i impulsar negocis més sostenibles (1 part).

Tecnologia 6

Infraestructures digitals II

Infraestructures digitals per millorar l’eficiència dels serveis i impulsar negocis més sostenibles (2 part).

Tecnologia 7

Com plataformitzar el teu negoci més enllà del marketing?

Conceptes bàsics per implementar una estratègia customer centric: inspiració, arquitectura, disseny i contingut.

Tecnologia 8

Aspectes claus de la privacitat i seguretat digitals.

Terms & conditions en el marc del desenvolupament de plataformes (GDPR) i ciberseguretat, des d’un punt de vista legal.

Tecnologia 9

Com fer automatizació de tasques de gestió (bàsics).

Zappier, IFTTT i molts altres recursos per fer-nos la vida més fàcil.

Tecnologia 10

Eines lliures per fidelizar i impulsar comunitats.

Aproximació a eines lliures que optimitzen el temps de gestió i ajuden a fidelitzar clients: CRM, TPV / POS, ERP.

Mòdul 4: Agroecologia Digital

Agroecologia Digital 1

Diferents respostes a la Covid-19 en l’àmbit de l’alimentació sostenible, des de l’Economia Social i Solidària a l’administració pública.

Agroecologia Digital 2

Innovació i plataformització en l’àmbit de l’alimentació.

Com apropar-se a la innovació. La proposta de valor en el model de negoci. Exemples d’inspiració.

Agroecologia Digital 3

Com impulsar projectes comuns en l’àmbit de l’alimentació sostenible.

Com diferents alternatives jurídiques poden adaptar-se a les particulartitats del sector per impulsar projectes.

Agroecologia Digital 4

Descobrirem diferents respostes a la Covid-19 en l’àmbit de l’alimentació sostenible, des de l’Economia Social i Solidària i col·laborativa fins a l’administració pública.

Agroecologia Digital 5

Projectes (i plataformes) de distribució.

Coneixem 3 projectes i als seus principals reptes de distribució. Quines solucions tecnològiques estan implementant? Elements en comú i aspectes detectats a millorar.

Agroecologia Digital 6

Referents internacionals: models d’inspiració en el marc del desplegament de projectes agroecològics.

Presentació de projectes de plataforma de referència internacional en l’àmbit de l’alimentació sostenible.

Agroecologia Digital 7

Com optimitzar la traçabilitat de tot el procés comercial d’una empresa.

Com la logística digital pot millorar el desenvolupament tecnològic de la traçabilitat dels productes i serveis.

Agroecologia Digital 8

Plataformes segures per respondre a la demanda de productes saludables, segurs i respectuosos amb el medi ambient.

Com la tecnologia alimentària està donant resposta a les necessitats del sistema alimentari actual. Quines són les tendències actuals i com aquestes poden inspirar nous projectes plataforma.

Agroecologia Digital 9

Com garantir la traçabilitat del nostre compromís social.

Exemples d’inspiració des de l’àmbit de l’alimentació sostenible. Com abordar el compromís social i promoure polítiques de diversitat i sostenibles.

Agroecologia Digital 10

Ciència ciutadana.

Com codissenyar projectes més sostenibles. Exemples inspiradors en l’àmbit de la ciència ciutadana des de l’àmbit de l’alimentació sostenible.

Agroecologia Digital 11

2021 Barcelona Capital de l’Alimentació Sostenible.

Esdeveniments, espais de co-creació i participació.

Agroecologia Digital 12

Com impulsar la nostra marca posant al centre el punt de venda digital.

Què és el trade marketing? Com podem fidelitzar els nostres clients i mantenir l’interès pels nostres productes i serveis. Parlem de promoció de producte, gestió d’assortiment i tendències inspiradores des de l’àmbit digital.

Mòdul 5: Digista

Digista 1

Impulsar projectes amb perspectiva de gènere.

Principals reptes als quals s’enfronten les dones a l’hora de desplegar negocis digitals. Missió i valors.

Digista 2

Experiències inspiradores d’innovació digital en l’àmbit de les Economies Digitals Feministes.

Com s’incorpora i treballa la innovació i com s’organitza la cura en el marc del desplegament de plataformes digitals (comunitàries).

Digista 3

Com impulsar projectes comuns en l’àmbit de les Economies Digitals Feministes.

Com diferents alternatives jurídiques poden adaptar-se a les particulartitats del sector per impulsar projectes.

Digista 4

Nocions bàsiques per dissenyar i implementar un protocol contra l’assetjament sexual, per raó de sexe i diversitat sexual, en el marc de la plataformització del teu projecte.

Digista 5

Referents internacionals: models d’inspiració pel que fa a la incorporació de la perspectiva feminista.

Presentació d’un projecte de plataforma feminista de referència internacional.

Digista 6

Plantejaments estratègics i fonts de finançament.

Polítiques i mesures de suport a empreses que s’estan impulsant a favor de la igualtat entre homes i dones.

Digista 7

Què són les dades amb perspectiva de gènere?

Estratègiques per obtenir dades amb perspectiva de gènere en el teu negoci. Disseny, implementació i seguiment.

Digista 8

Dissenya el teu pla d’Igualtat.

Què has de saber. Com dissenyar el teu pla d’igualtat.

Digista 9

5 claus per garantir un projecte igualitari.

Claus i eines a abordar en el marc del deplegament de projectes (exemples inspiradors).

Digista 10

Comunicació no sexista.

Tips bàsics per transformar la teva comunicació. Com trencar amb els estereotips de gènere, llenguatge inclusiu, simbolismes.

Mòdul 6: Comunitat

Comunitat 1

Presentació del progrma de programes Matchimpulsa.

Benvinguda a la comunitat Matchimpulsa. + info

Comunitat 2

Presentació recursos del programa per a +100: MatchKanva.

Breu presentació dels espais i recursos disponibles per a les participants en el marc del programa +100. + info

Comunitat 3

Opcions de finançament per a empreses (UOC-I)

Aproximació a les vies de finançament existents al món de la Universitat. Convocatòries nacionals, europees.

Comunitat 4

Sessió de preguntes i respostes per presentar-se a Matchimpulsa 20.

Sessió de consultes al voltant dels criteris d’accés al programa Matchimpulsa 20.

Comunitat 5

Recursos per la digitalització dirigits a empreses (Barcelona Activa).

Breu introducció a recursos disponibles per a empreses a Barcelona Activa.

Comunitat 6

Presentació de les bases de la convocatòria Matchimpulsa 10. Sessió de preguntes i respostes.

Sessió de consultes al voltant dels criteris d’accés al programa MatchImpulsa 10.

Comunitat 7

Opcions de finançament per empreses (UOC-II)

Aproximació a les vies de finançaments existents en el món de la Universitat. Calls nacionals, europees.

Comunitat 8

Presentació de La Innobadora.

Presentació de La innobadora, Comunitat d’Incubació.

Mòdul 7: Enxarxament

Enxarxament 1

Elements clau per fer front a la plataformització digital.

Des de l’àmbit econòmic financer. + info

Enxarxament 2

– OPEN SPACE-
Innovació i plataformització en l’àmbit de l’alimentació.

– OPEN SPACE-
Com apropar-se a la innovació. La proposta de valor en el model de negoci. Exemples d’inspiració.

Enxarxament 3

Walk & Beers

Itineraris verds per la ciutat oberts a la comunitat MatchImpulsa.

Enxarxament 4

Sessió específica oberta a ecosistemes estratègics: Digista, Agroecologia Digital, Barcola.

Identificació de reptes, objectius estratègics
– OPEN SPACE

Enxarxament 5

Sessió específica oberta a ecosistemes estratègics: Digista, Agroecologia Digital, Barcola.

Identificació de reptes, objectius estratègics
– OPEN SPACE

Enxarxament 6

Walk & Beers

Itineraris verds per la ciutat oberts a la comunitat MatchImpulsa.

Enxarxament 7

Sessió específica oberta a ecosistemes estratègics: Digista, Agroecologia Digital, Barcola.

Identificació de reptes, objectius estratègics
– OPEN SPACE-

Enxarxament 8

Què volem dir quan parlem de Masculinitats alternatives? Com podem treballar-les?
-OPEN SPACE-

Enxarxament 9

Trobades per promoure l’apoderament i el suport mutu, des d’una metodologia vivencial i feminista.

Enxarxament 10

Itineraris verds per la ciutat oberts a la comunitat MatchImpulsa. Proposta de relaxació i i connexió amb la natura. omunitat MatchImpulsa.

Enxarxament 11

– OPEN SPACE-
Espai reservat per la presentació de projectes participants.

Enxarxament 12

PAUSA VERDA: descobreix el teu refugi al costat de casa teva (és una activitat guiada perquè tothom trobi a prop de casa on poder fer el seu itinerari verd).

Enxarxament 13

Temps&Teletreball.

– OPEN SPACE-
Espai de teletreball, recursos bàsics

Enxarxament 14

Grups d’empoderament feminista.

– OPEN SPACE-
Trobades per promoure l’empoderament i el suport mutu, des d’una metodologia vivencial i feminista.

Enxarxament 15

– OPEN SPACE-
Espai de teletreball, recursos bàsics

Enxarxament 16

Masculinitats alternatives.

Què volem dir quan parlem de masculinitats alternatives? Com podem treballar-les?

Enxarxament 17

Sessió específica oberta a ecosistemes estratègics: Digista, Agroecologia Digital, Barcola.

Identificació de reptes, objectius estratègics
– OPEN SPACE

Enxarxament 18

Walk & Beers

Itineraris verds per la ciutat oberts a la comunitat MatchImpulsa.

Enxarxament 19

Presentació de projectes de la comunitat MatchImpulsa.

– OPEN SPACE-
Espai reservat per la presentació de projectes participants.

Enxarxament 20

Presentació de projectes de la comunitat MatchImpulsa.

– OPEN SPACE-
Espai reservat per la presentació de projectes participants.

Enxarxament 21

Masculinitats alternatives.

Què volem dir quan parlem de Masculinitats alternatives? Com podem treballar-les?

Enxarxament 22

Grups d’empoderament feminista de dones.

– OPEN SPACE-
Trobades per promoure l’empoderament i el suport mutu, des d’una metodologia vivencial i feminista.

Enxarxament 23

Walk & Beers

Itineraris verds per la ciutat oberts a la comunitat MatchImpulsa.

Enxarxament 24

Temps&Teletreball.

– OPEN SPACE-
Espai de teletreball, recursos bàsics.

Enxarxament 25

Presentació de projectes de la comunitat MatchImpulsa.

– OPEN SPACE-
Espai reservat per la presentació de projectes participants.