Alimentació sostenible

0 de 5 lliçons completades (0%)

Projectes de plataforma de referència en l’àmbit de l’alimentació sostenible

Això és una vista prèvia de la lliçó

Registra’t o inicia sessió per cursar aquesta lliçó.

Pere Pugés i Dorca – KMCAT

Fa dos anys que van iniciar el projecte. Després d’aquest temps, i fins i tot tenint en compte que hi ha hagut 1,5 anys de pandèmia, han tingut molts més canvis dels que havien pensat que haurien de fer. 

Partien d’haver de fer una plataforma multisectorial: necessiten arribar a una massa crítica de consumidors suficient perquè se sostingui econòmicament el projecte. La idea és que hi hagi una plataforma que amb el concepte de proximitat i sostenibilitat donin accés a multitud de productes. Aposten per impulsar l’ús de la llengua catalana com a llengua vehicular. Valors de cooperació, perquè són una cooperativa.

Han anat desenvolupant una plataforma amb tecnologia pròpia, tota la programació l’han feta de zero per no dependre de ningú. Però no també només la programació, sinó tots els mitjans tecnològics que han utilitzat, com per exemple el programari per fer la facturació, són proveïdores del país per anar-les sumant al projecte. 

Es van adonar que podíem muntar una plataforma tecnològicament molt competitiva, però si no desenvolupaven una plataforma logística prou potent, no feien res.  El terreny digital és complex: la logística és segurament la part més complicada. Això vol dir que volien sortir com més aviat millor i, en canvi, ara tenen clar que han de periodificar molt bé la sortida per no cometre errors. 

Han vist que els errors es paguen molt cars en aquest àmbit d’internet: si agafes un compromís d’entrega i no pots assumir-la, això es paga car. 

Porten quasi mig any amb la plataforma tecnològica a punt, però porten fent moltes reunions amb gent per anar incorporant a petites plataformes petites que ja existeixen. Només aconseguiran massa crítica de consumidores si uneixen les consumidores de tots plegats. Com a cooperativistes han de demostrar que tenen capacitat de sumar.

Myriam Soteras – Mercat Arrels

La iniciativa “Llibreries obertes” les llibreries van tancar. Al nostre país tots els petits llibreters de proximitat corrien perill de no poder obrir, i vam decidir muntar una plataforma online per tal que poguessin continuar venent durant el “confinament”. Es van ingressar prop d’un milió d’euros de vendes de prop de 500 llibreries. Van aprendre molt, van cometre molts errors i això els va animar a posar en marxa “Arrels”. 

ARRELS és un mercat, però també té una pota de continguts, l’un sense l’altre no tindria sentit, però el mercat és el més innovador des d’un punt de vista digital. Neix d’entrada amb la col·laboració de la Unió de Pagesos, i justament des del principi vam començar a construir aquesta comunitat. Vam posar en marxa una campanya de comunicació per saber si la nostra comunitat era important i voluminosa per captar aquesta idea. 


Vols fer algun comentari sobre aquesta sessió?
Has trobat alguna cosa a faltar? Què t’ha semblat? Ens vols fer arribar un comentari?