Finançament

0 de 4 lliçons completades (0%)

Comunicació per a campanyes de matchfunding

Això és una vista prèvia de la lliçó

Registra’t o inicia sessió per cursar aquesta lliçó.

Part 1

Part 2

Part 3

Part 4

En aquesta sessió les participants es formaran en el funcionament bàsic d’una campanya de matchfunding i podran acostar-se a elements clau de la comunicació. Aquestes sessions ajudaran els projectes a aterrar la seva proposta de valor.

Claus de l’èxit d’una campanya 

  • Motivació i treball en equip 
  • Planificació prèvia 
  • Crear comunitat  
  • Definir bé els teus públics objectius 
  • Tenir un relat ben definit 
  • Comunicar bé les teves recompenses 
  • Augmentar el trànsit web a la teva campanya 
  • Desenvolupar aliances estratègiques 

Elements d’una campanya

  • Xarxes socials
  • Pla de mitjans
  • Recompensa
  • Vídeo
  • Storytelling
  • Networking
  • Campanya viral
  • Actualització

AL MÓN IDEAL – QUÈ VEU LA GENT? 

GRAN IDEA! → ALGÚ ET DONA DINERS → ARRIBES AL TEU OBJECTIU → ÈXIT! 

Al món “cruel” de crowdfunding – LA REALITAT… 

GRAN IDEA! → SURTS DE LA TEVA ZONA DE CONFORT (FFF)  → TREBALLES DUR PER ARRIBAR ALS TEUS PÚBLICS→ DEMANES AJUDA  → ASSAIG  I ERROR → NERVIS I MÉS  NERVIS  → ÈXIT! 

DEFINIR PÚBLICS OBJECTIUS

  • NO ÉS EL MATEIX ARRIBAR AL TEU AMIC EL CAPITÀ ENCIAM… Sempre que pugui et recolzarà
  • QUE A LA TEVA Àvia… És igual allò que estiguis fent,  et farà costat, amb recompensa o sense.
  • QUE A FANS I IMPLICATS… Segueixen el teu projecte, els  motiva, connectes amb ells i valoren  molt les recompenses 
  • QUE A INSTITUCIONS I  EMPRESES… Els interessa visibilitat i serveis  útils per a la seva empresa 

CUIDAR A LA COMUNITAT 

  • Friends, family, fools: 20% 1era setmana. 
  • Líders d’opinió: Aconseguir X  compromisos d’aportació i difusió en  xarxes i blogs influents.
  • Ciutadà/a del carrer + fans + possibles futurs  clients: Motivats per temàtica, recompenses,  serveis, originalitat… Objectiu: aconseguir X  persones posant de mitjana X€
  • Captar X persones de l’equip o properes que es  comprometin a difondre la campanya en els  primers dies facilitant-los-hi contingut. 
  • Animar X inversors-patrocinis de X€.
  • Mitjans online: tot allò online genera enllaços directes  a la campanya i, per tant, aportacions més immediates.  Objectiu: aparèixer en X mitjans generalistes/ especialitzats online. 

Recordeu de valorar durant la campanya si esteu  complint aquests propòsits!


Vols fer algun comentari sobre aquesta sessió?
Has trobat alguna cosa a faltar? Què t’ha semblat? Ens vols fer arribar un comentari?