Màrqueting i comunicació

0 de 6 lliçons completades (0%)

Com automatizar tasques de gestió?

Això és una vista prèvia de la lliçó

Registra’t o inicia sessió per cursar aquesta lliçó.

Perquè automatitzar?

Una de les principals raons es per convertir-nos en super usuaris. Llibre de Deutsch Randy

Gràcies a l’evolució de la Tecnologia, és molt més fàcil d’utilitzar. Ex: edició d’imatge. Cada cop és més fàcil editar imatges, aplicar filtres, efectes, millores de resolució i tot un seguit de tasques que ara estan a l’abast d’un clic. L’automatització és una cosa que tenim al nostre voltant. Moltes de les coses que tenim al nostre voltant són el resultat d’automatització de tasques. Des de posar un programa al robot de cuina a definir l’acció de bon dia a l’assistent de Google.

L’automatització ajuda a fer tasques repetitives i que segueixen un ordre lògic d’execució. Ex: copiar i pegar: és molt possible fer errors en aquest tipus de tasques repetitives. Per tant automatitzar és una bona opció. Automatització ens permet evitar aquest tipus d’error.

Una altra raó es que ens permet guanyar temps. Ens permet executar una tasca sense presencialitat.

Facilita la Innovació perquè l’organització de l’automatització ens fa ser més creatius.

Ens permet disponibilitat 24/7: genera confiança pels altres usuaris.

Ens fa guanyar recursos perquè més temps per a altres tasques.

Perills de l’automatització:

Pot deixar de funcionar perquè la tecnologia té una evolució molt ràpida i el servei que utilitzem

Treu el factor humà: ex: xarxes socials: si hi ha només automatització i no hi ha curra d’adaptar els continguts, perdrà molta força la comunicació.

Podem tenir una comunicació deficient. És molt important incorporar el factor humà amb comunicacions personals.

 Com automatitzar?

Mitjançant un algorisme => És important definir un camí.

Fem servir algorismes en molts més contextos quotidians del que pensem.

  • Ex: posar una rentadora: seguim uns passos.
  • Ex: recepta de cuina.

Tasques d’automatització és com definir una recepta de cuina:

  • Quin plat cuinarem
  • Cercar els ingredients
  • Seguir pas a pas la recepta

Tipologia de tasques que podem automatitzar

  • Administratives
  • Comunicació
  • Comunitat
  • Anàlisi
  • Informació
  • Productivitat

Quines eines podem fer servir

Hi ha moltes.

Destacarem 3 grans al núbol: Connectors d’aplicacions: Zapier, automate.io, IFTT

A l’ordinador: Cron (GNU/Linux), Power automate (Windows), Automator (Mac)

Altres eines que podem fer servir:

  • RSS: tecnologia que permet recollida d’informacions, tendències, etc. Ex: estar al dia de 10 pàgines web: permet rebre en un espai centralitzat, les publicacions d’aquestes pàgines.
  • Google Drive: importacions automàtiques, etc.

Vols fer algun comentari sobre aquesta sessió?
Has trobat alguna cosa a faltar? Què t’ha semblat? Ens vols fer arribar un comentari?