Tecnologia

0 de 8 lliçons completades (0%)

Accessibilitat i usabilitat en les nostres plataformes

Això és una vista prèvia de la lliçó

Registra’t o inicia sessió per cursar aquesta lliçó.

Què és la usabilitat, el disseny UX i/o l’accessibilitat web? Parlem de tot això amb la Martha Gómez, de Jamgo

Què és la usabilitat? La usabilitat és la facilitat amb què les persones interactuen amb una eina per tal d’assolir un objectiu concret. Hem de facilitar el camí a l’usuari que fa servir la nostra web/plataforma perquè no se senti frustrat per no aconseguir el que busca.

Què és el disseny UX? El disseny UX és en el que es basen la majoria dels dissenyadors web per acomplir els seus projectes. El Disseny Centrat en l’Usuari (DCU) no és altra que dissenyar pensant a millorar la usabilitat, l’accessibilitat i la satisfacció que obtens en interactuar amb una interfície.

Què és l’accessibilitat web? L’accessibilitat web consisteix en l’elaboració de pàgines web a Internet que puguin ser accessibles per a tots els usuaris independentment de les seves capacitats (visuals, auditives, cognitives, motrius, tècniques o ambientals).

Visibilitat de l’estat del sistema: El web o aplicació ha de mostrar en tot moment a l’usuari què està passant i en quin punt de la navegació es troba.

Adequació entre els sistema i el món real. És molt important el llenguatge! Si hem de crear icones… cal tindre present que parlin el llenguatge del món real.

LLibertat i control per l’usuari. Exemple modificar, cancel·lar una comanda, possibilitat d’editar un perfil personal. S’han de definir quines dades són imprescindibles que l’usuari pugui modificar.

Consistència i estàndars. És convenient seguir i repetir alguns patrons per no confondre als usuaris.

Prevenció d’errors. És millor prevenir els errors que generar missatges un cop es produeixin.

Reconèixer abans de recordar. Cal intentar en la mesura del possible mostrar objectes, accions i opcions per minimitzar l’ús de memòria de l’usuari.

Flexibilitat i eficiència d’ús. És important personalitzar les accions freqüents. De vegades cal crear acceleradors o dreceres per millorar la usabilitat per als usuaris més experts.

Estètica i disseny minimalista. Intentar simplificar, eliminar el contingut irrellevant perquè l’usuari només es fixi en el realment important.

Ajudar els usuaris a reconèixer, diagnosticar i solucionar errors. Els missatges d’error han d’expressar clarament quina ha estat la causa del problema.

Ajuda i documentació. En alguns casos pot ser necessari que l’usuari necessiti ajuda. Cal que aquesta sigui fàcil de trobar, útil, i si pot ser no massa extensa.

L’accessibilitat és un dret fonamental.



Vols fer algun comentari sobre aquesta sessió?
Has trobat alguna cosa a faltar? Què t’ha semblat? Ens vols fer arribar un comentari?